Menú

ELS MALS DEL TEATRE / UNA HISTÒRIA EN FEMENÍ

DISSABTE 10 D'OCTUBRE, 18h i 21h.
TEATRE PRINCIPAL

Riure, pensar i deixar-nos portar per les bogeries del teatre fet a casa.
L'arribada de la Covid-19 no ens va deixar representar el Nanoteatre del passat juny i les mesures sanitàries actuals no ens permeten mantenir el format itinerant del Nanoteatre. Però la urgència que tenim en de reivindicar la necessitat de tenir cura del teatre i d'alimentar la nostra ànima amb la cultura, ens ha fet repensar el projecte i l'hem en dues lectures dramatitzades que ens parlaran essencialment de teatre. Us heu preguntat mai què és el teatre? i quina és la història del teatre? Això si, amb tot el potencial del teatre fet per autors, dramaturgs i intèrprets professionals i amateurs de casa.

ELS MALS DEL TEATRE
La pregunta que hem intentat respondre és una d'aquelles preguntes que poden acompanyar-te tota la vida: QUÈ ÉS EL TEATRE? I una de les coses que hem descobert és que demanar-te això té el mateix valor místic i filosòfic que preguntar-te: què és Déu? No en va el teatre neix a Europa amb l'estilització de les romeries al déu Dionís. Després de rumiar i llegir i rumiar i parlar i riure, hem arribat a la conclusió que hi ha coses que és més fàcil experimentar-les, que explicar-les. Quan acabi l'espectacle, seguireu sense poder respondre la pregunta, com nosaltres. Però si heu fet bé el vostre personatge, el del públic, podreu explicar què se sent en pujar al Dragon Khan. 

Fitxa artística:
ELS MALS DEL TEATRE
Direcció: Àlex D. Capo 
Dramatúrgia: Susanna Garcia-Prieto amb textos de Shakespeare, Calderón de la Barca, Jaume Melendres, Peter Handke, etc 
Repartiment: Anna Díez, Neus Domènech, Susannna Garcia-Prieto, Ignasi Gimeno, Salvador Juncosa, Jordi Pérez.

UNA HISTÒRIA EN FEMENÍ
Explicar la història del teatre en tres quarts d'hora i a través de lectures. Aquest va ser el doble repte COVID. Milers d'anys d'història, milions d'escenes i milers de dubtes, amb una premissa clara, això sí: donar veu a autors i/o textos poc o gens coneguts del públic en general. Per qüestions de temps obviem tot el teatre clàssic grec i llatí i comencem a l'edat mitjana mallorquina, saltem el renaixement i anem de pet al barroc castellà i d'aquest, al rococó francès. I confegint la seqüència ens adonem que la tria no fa més que reflectir la visió i el paper de la dona en el teatre al llarg de la història, tot i que aquesta perspectiva no hagués estat d'entrada la directriu. Per això vam trobar que, ja que també per qüestions temporals i de claredat deixem de banda el segle XX, el millor final seria un text d'una dramaturga. I en la nostra recerca vam descobrir, amb plaer, que el 1909 al Romea de Barcelona s'estrenava Isolats, un text amb una nova visió de la dona escrit per una dona. Quina millor manera de tancar l'espectacle?

Fitxa artística:
Direcció: Josep M. Teixell
Dramatúrgia: Josep M. Teixell amb textos de Cervantes, Marivaux, Ventós i anònim
Repartiment:  Edu Blázquez, Enric Forgas, Montse Mestre, Àlex Pereira, Lluís Piñol, Adriana Segurado i Núria Valls.

Programa de suport a la creació SINGULART
 
Gènere: lectures dramatitzades
Durada: 90min

Preu únic:
Entrades anticipades: 10€ 
Entrades a taquilla (dia de la representació):12€
*Espectacle fora d'abonament i exclòs de descomptes

Venda d'entrades i abonament:
Espectacles i concerts d'octubre i novembre: a partir del 26 de setembre, a les 11h.
Al web i taquilles del Teatre Principal.

RECORDEU QUE, PER AQUESTA OBRA, NO SÓN VÀLIDES LES ENTRADES DEL NANOTEATRE (juny 2020) ADQUIRIDES LA TEMPORADA FEBRER-JUNY2020.

En el marc del programa:

Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord